پروژه های پژوهشی در مورد ارائه درس افزار مبتنی بر الگوی دریافت مفهوم و تأثیر آن ... |
![]() |
۲۸
۷۸/۵
۰۹/۳
۵۵
۵۲۴/۰-
۶۰۲/۰
کنترل
۲۹
۲۱/۶
۹۷/۲
درک مطلب
آزمایش
۲۸
۱۸/۷
۲۸/۳
۵۵
۲۴۵/۰-
۸۰۸/۰
کنترل
۲۹
۳۸/۷
۹۱/۲
جدول فوق نشان دهنده ی میانگین ها، انحراف معیار و تی محاسبه شده است. تی محاسبه شده مربوط به پیش آزمون واژگان (۵۲۴/۰-) در سطح معناداری (۰۵/۰) از لحاظ آماری معنادار نیست. این موضوع بدان معناست که بین عملکرد گروه های مورد مطالعه از نظر واژگان در پیش آزمون تفاوت معنادار وجود ندارد و گروه ها همگن می باشند.
همچنین تی محاسبه شده مربوط به پیش آزمون درک مطلب (۲۴۵/۰-) در سطح معناداری (۰۵/۰) از لحاظ آماری معنادار نیست. این موضوع بدان معناست که بین عملکرد گروه های مورد مطالعه از نظر میزان درک مطلب در پیش آزمون تفاوت معنادار وجود ندارد و گروه ها همگن می باشند.
۴-۴-۱ بررسی استنباطی فرضیه ها:
یافته های مربوط به این بخش با توجه به نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس (ANCOVA) و رگرسیون خطی برای آزمون فرضیه گزارش می شود. لازم به توضیح است که در تحلیل کوواریانس نمره یادگیری و یادداری واژگان و درک مطلب که از پس آزمون و آزمون یادداری به دست آمده است به عنوان متغیر وابسته تلقی شده است و نمره ی پیش آزمون واژگان و درک مطلب به عنوان متغیر کمکی (کوواریت[۳۵]) وارد تحلیل واریانس گردیده است. نکته ی مهمی که در تحلیل کوواریانس باید به آن توجه شود فرض همگنی شیب ها و همگنی واریانس ها می باشد و در صورتی که فرض خطی بودن یا همگنی شیب های رگرسیون (ضرایب b) رعایت نشود، نتایج کوواریانس صحیح نخواهد بود. زمانی فرض همگنی شیب ها برقرار خواهد بود که میان متغیر کمکی (در این پژوهش پیش آزمون ها) و متغیر وابسته (در این پژوهش پس آزمونها) در همه سطوح عامل (گروه های آزمودنی) برابری حاکم باشد. بنابراین در اولین گام، تحلیل فرض همگنی شیب ها مورد آزمون قرار می گیرد.
فرضیه شماره ۱:
درس افزار مبتنی بر الگوی دریافت مفهوم بر ارتقاء سطح یادگیری واژگان زبان انگلیسی در دانش آموزان مؤثر است.
جدول ۵-۴: خلاصه نتایج بررسی همگنی شیب های نمره های پیش آزمون و پس آزمون واژگان
Sig
F
میانگین مجذورات
درجه آزادی
مجموع مجذورات
منبع تغییر
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-07-28] [ 01:32:00 ب.ظ ]
|