۷۱

 

۱۰۰

 

 

 

جدول ۴-۹- فراوانی قراردادها از نظر میزان تاخیر در سازمان صنایع دریایی اصفهان
با توجه به اینکه اتمام پروژه در زمان پیش بینی شده برای آن یکی از اهداف مورد انتظار سازمان برون­سپار می­باشد، نتایج جدول ۴-۹ که در نمودار زیر نمایش داده شده ­اند، می ­تواند هشدار دهنده باشد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نمودار ۴-۱۲- فراوانی قراردادها از نظر میزان تاخیر در سازمان صنایع دریایی اصفهان
همانگونه که مشاهده می­ شود، نزدیک نیمی (۴۲ درصد) از قراردادهای تحقیق و توسعه در سازمان مورد مطالعه به نوعی با مشکلاتی مواجه می­باشند، به گونه ­ای که یا با تاخیر اتمام می یابند (۳۴ درصد) و یا اینکه به نحوی به نتیجه منجر نشده و با شکست مواجه می­شوند (۶ درصد). با توجه به این آمار اهمیت شناسایی ریسک­هایی که منجر به شکست پروژه و یا تاخیر در آن می­گردد مشاهده می­گردد.
۴-۳- ویژگی­های جمعیت شناختی تیم شناسایی ریسک
به موازات استخراج و بررسی اطلاعات مربوط به پیشینه برون­سپاری پروژه­ های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان، به صورت هدفمند و به منظور استفاده از کل ظرفیت موجود، تمامی افرادی که با این پروژه­ ها و برون­سپاری آنها در ارتباط بودند (۱۱۹ نفر)، شناسایی و با توجه به نوع همکاری با سازمان در قالب گروه ­های چهارگانه (مدیران ارشد، مدیران پروژه، اعضای تیم اجرایی پروژه و در نهایت ستاد سازمان) در تیم شناسایی ریسک دسته­بندی گردیدند.
در این بخش ویژگی­های جمعیت­شناختی اعضای تیم شناسایی ریسک صرفا به منظور آشکار­شدن استفاده محقق از طیف گسترده­ای از نظرات اعضا در مراحل شناسایی و ارزیابی ریسک ارائه می­گردد.
۴-۳-۱- وضعیت اعضای تیم شناسایی ریسک از نظر جنسیت
جدول۴-۱۰ توزیع فراوانی اعضای تیم شناسایی ریسک را از نظر جنسیت نشان می دهد.

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

 

 

مرد

 

۱۱۹

 

۱۰۰

 

 

 

زن

 

۰

 

۰

 

 

 

جمع

 

۱۱۹

 

۱۰۰

 

 

 

جدول ۴-۱۰- توزیع فراوانی اعضای تیم شناسایی ریسک از نظر جنسیت
همانطور که در جدول ۴-۱۰ مشاهده می­ شود کلیه افرادی که در شناسایی و رتبه بندی ریسک­ها همکاری داشته اند مرد می­باشند. علت اصلی عدم حضور زن در تیم شناسایی ریسک، ماهیت کاری سازمان صنایع دریایی اصفهان و عدم وجود کارکنان زن در ترکیب نیروی انسانی آن می­باشد. فراوانی جنسیت اعضای تیم شناسایی ریسک در نمودار ۴-۱۳ نشان داده شده است.
نمودار ۴-۱۳- توزیع فراوانی اعضای تیم شناسایی ریسک از نظر جنسیت
۴-۳-۲- وضعیت اعضای تیم شناسایی ریسک از نظر سن
جدول۴-۱۱ توزیع فراوانی اعضای تیم شناسایی ریسک را از نظر سن نشان می دهد.

 

 

سن

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...