در نمودار ۴-۱۳، نیز متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۵۰ درجه سلسیوس در ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر به همراه هر دانه استفاده شود، آورده شده است. همان گونه که مشاهده می شود، با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش می یابد. البته از این نمودار به راحتی می توان متوجه شد که بعد از گذشت زمان حدود ۲۵۰ ثانیه متوسط دمای دانه ذرت در هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است. که در مقایسه با حالتی که از ۸ عدد ذره بی اثر در اطراف هر دانه استفاده می شد، زمان کمتری است. پس می توان استنباط کرد که با وجود افزایش تعداد ذرات بی اثر در اطراف هر دانه، زمان افزایش دمای دانه کمتر شده که می تواند موجب خشک شدن سریعتر دانه نیز بشود. در نمودارهای ۱۴ تا ۱۷ نیز تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۶۰ درجه سلسیوس، ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده و در حالت ثابتی از حضور یا عدم حضور ذرات بی اثر آورده شده است.
نمودار۴-۱۳- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۵۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۱۲عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
نمودار۴-۱۴- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۵۰ و ضرایب همرفتی مختلف، بدون حضور ذرات بی اثر
از نمودار ۴-۱۴ استنباط می شود که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت نیز افزایش می یابد. البته بعد از گذشت زمان حدود ۵۰۰ ثانیه در همه حالت های این نمودار، دمای متوسط دانه ذرت به همدیگر و به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است.
نمودار۴-۱۵- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۶۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۴ عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
از نمودار ۴-۱۵ نیز می توان متوجه شد که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش یافته و زودتر به دمای هوای خشک کننده می رسد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۱۴ به راحتی می توان فهمید که در حالتی که از ذرات بی اثر استفاده شود، متوسط دمای دانه ذرت، در زمان کمتری به دمای هوای خشک کننده می رسد (حدوداً در زمان۳۵۰ ثانیه هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده رسیده اند).
نمودار۴-۱۶- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۶۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۸ عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
در نمودار ۴-۱۶، نیز متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۶۰ درجه سلسیوس و در ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده آورده شده است. همان گونه که مشاهده می شود، با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با حالتی که از تعداد ذرات بی اثر کمتری استفاده می شود، (نمودار ۴-۱۵) می توان فهمید که با افزایش تعداد ذرات بی اثر، زمان افزایش دمای دانه ذرت نیز کمتر خواهد شد و بعد از گذشت تقریباً کمتر از ۳۰۰ ثانیه در هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است.
نمودار۴-۱۷- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۶۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۱۲عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
در نمودار ۴-۱۷، نیز متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۶۰ درجه سلسیوس در ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر همراه هر دانه استفاده شود، آورده شده است. همان گونه که مشاهده می شود، با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش می یابد. البته از این نمودار به راحتی می توان متوجه شد که بعد از گذشت زمان حدود ۲۵۰ ثانیه متوسط دمای دانه ذرت در هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است. بنابراین در مقایسه با حالتی که از ۸ عدد ذره بی اثر در اطراف هر دانه استفاده می شد، زمان کمتری است. در نتیجه می توان استنباط کرد که با وجود افزایش تعداد ذرات بی اثر در اطراف هر دانه، زمان افزایش دمای آن کمتر می شود که می تواند موجب خشک شدن سریعتر دانه نیز شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
نمودار۴-۱۸- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۷۰ و ضرایب همرفتی مختلف، بدون حضور ذرات بی اثر
از نمودار ۴-۱۸ استنباط می شود که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت نیز افزایش می یابد. البته بعد از گذشت زمان حدود ۵۰۰ ثانیه در همه حالت های این نمودار، دمای متوسط دانه ذرت به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است.
نمودار۴-۱۹- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۷۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۴ عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
از نمودار ۴-۱۹ نیز می توان متوجه شد که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش یافته و زودتر به دمای هوای خشک کننده می رسد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۱۸ به راحتی می توان فهمید که در حالتی که از ذرات بی اثر استفاده شود، متوسط دمای دانه ذرت، در زمان کمتری به دمای هوای خشک کننده می رسد (حدوداً در زمان۳۵۰ ثانیه هر سه حالت این نمودار به دمای هوای خشک کننده رسیده اند).
نمودار۴-۲۰- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۷۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۸ عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
در نمودار ۴-۲۰، نیز متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۷۰ درجه سلسیوس و در ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده آورده شده است. همان گونه که مشاهده می شود، با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با حالتی که از تعداد ذرات بی اثر کمتری استفاده می شود، (نمودار ۴-۱۹) می توان فهمید که با افزایش تعداد ذرات بی اثر، زمان افزایش دمای دانه ذرت نیز کمتر خواهد شد و بعد از گذشت تقریباً ۳۰۰ ثانیه در هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است.
نمودار۴-۲۱- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ثابت C˚۷۰ و ضرایب همرفتی مختلف، در حالتی که از ۱۲عدد ذره حامل انرژی استفاده شود.
در نمودار ۴-۲۱، نیز متوسط دمای دانه ذرت تحت دمای هوای خشک کننده ۷۰ درجه سلسیوس در ضرایب مختلف همرفتی هوای خشک کننده زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر همراه هر دانه استفاده شود، آورده شده است. همان گونه که مشاهده می شود، با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده، متوسط دمای دانه ذرت، سریعتر افزایش می یابد. البته از این نمودار به راحتی می توان متوجه شد که بعد از گذشت زمان حدود ۲۵۰ ثانیه متوسط دمای دانه ذرت در هر سه حالت نمودار به دمای هوای خشک کننده بسیار نزدیک شده است. که در مقایسه با حالتی که از ۸ عدد ذره بی اثر در اطراف هر دانه استفاده می شد، زمان کمتری است. پس می توان استنباط کرد که با وجود افزایش تعداد ذرات بی اثر در اطراف هر دانه، زمان افزایش دمای آن دانه کمتر می شود که می تواند موجب خشک شدن سریعتر دانه نیز شود.
همچنین در ادامه تغییرات نظری متوسط دمای دانه ذرت در نمودارهای۴-۲۲ تا ۴-۳۳، در حالتی که درجه حرارت هوای خشک کننده متفاوت باشد، آورده می شود.
در نمودار ۴-۲۲، تغییرات دمای متوسط دانه ذرت، تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده و ضریب همرفتی ۷۴/۱۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و بدون حضور ذرات بی اثر آورده شده است. همان گونه که از این نمودار می توان استنباط کرد، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت نیز بیشتر خواهد شد.
نمودار۴-۲۲- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 74/18 و بدون حضور ذرات بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۶۱/۲۹ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و بدون حضور ذرات بی اثر در نمودار ۴-۲۳ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۲ می توان متوجه شد که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده نرخ افزایش متوسط دمای دانه ذرت بیشتر خواهد بود.
نمودار۴-۲۳- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 61/29 و بدون حضور ذرات بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۷۰/۳۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و بدون حضور ذرات بی اثر در نمودار ۴-۲۴ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۳ می توان متوجه شد که با افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده نرخ افزایش متوسط دمای دانه ذرت بیشتر خواهد بود.
نمودار۴-۲۴- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت تاثیر ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 70/38 و بدون حضور ذرات بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۷۴/۱۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۴ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۲۵ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۲ می توان متوجه شد که حضور ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۲۵- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 74/18 و حضور ۴ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۶۱/۲۹ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۴ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۲۶ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۳ می توان متوجه شد که حضور ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین با مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۵ می توان به راحتی فهمید که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۲۶- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 61/29 و حضور ۴ عدد ذره بی اثر
در نمودار ۴-۲۷ تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۷۰/۳۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۴ عدد ذره بی اثر استفاده شود، آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۴ می توان متوجه شد که حضور ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین با مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۶ می توان به راحتی فهمید که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۲۷- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 70/38 و حضور ۴ عدد ذره بی اثر
در نمودار ۴-۲۸ تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی ۷۴/۱۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۸ عدد ذره بی اثر استفاده شود، آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۵ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب تسریع در نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۲۸- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 74/18 و حضور ۸ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی۶۱/۲۹ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۸ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۲۹ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۶ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۸ می توان استنباط کرد که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در روند گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۲۹- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 61/29 و حضور ۸ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی۷۰/۳۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۸ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۳۰ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۷ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۹ می توان استنباط کرد که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در روند گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۳۰- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 70/38 و حضور ۸ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی۷۴/۱۸وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۳۱ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۸ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۳۱- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 74/18 و حضور ۱۲ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی۶۱/۲۹ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۳۲ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۲۹ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۳۱ می توان استنباط کرد که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در روند گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۳۲- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 61/29 و حضور ۱۲ عدد ذره بی اثر
تغییرات دمای متوسط دانه ذرت تحت تاثیر دماهای مختلف هوای خشک کننده، ضریب همرفتی۷۰/۳۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس و زمانی که از ۱۲ عدد ذره بی اثر استفاده شود، در نمودار ۴-۳۳ آورده شده است. همان گونه که در این نمودار مشاهده می شود، با افزایش دمای هوای خشک کننده، دمای متوسط دانه ذرت سریع تر افزایش می یابد. از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۳۰ می توان متوجه شد که افزایش تعداد ذرات بی اثر موجب افزایش نرخ گرم شدن دانه ذرت خواهد شد. همچنین از مقایسه این نمودار با نمودار ۴-۳۲ می توان استنباط کرد که افزایش ضریب همرفتی هوای خشک کننده موجب تسریع در روند گرم شدن دانه ذرت خواهد شد.
نمودار۴-۳۳- تغییرات متوسط دمای دانه ذرت تحت ضریب همرفتی ثابتW/m2˚C 70/38 و حضور ۱۲ عدد ذره بی اثر
نتایج حاصل از این امکان سنجی به صورت هیستوگرام نیز در ادامه نمایش داده شده است.
میانگین دمای دانه ذرت(درجه سلسیوس)
نمودار۴-۳۴- مقایسه دمای میانگین دانه ذرت در حالت های مختلف خشک شدن
در نمودار ۴-۳۴، میانگین دمای دانه ذرت در حالت های مختلف خشک شدن که در امکان سنجی مورد استفاده قرار گرفته بود، آورده شده است. محور افقی این نمودار نشان دهنده حالت های مختلف هوای خشک کننده از نظر دما و ضریب همرفتی می باشد. در این منحنی، h1 برابر با ۷۴/۱۸، h2 برابر با ۶۱/۲۹ و hمساوی ۷/۳۸ وات بر متر مربع درجه سلسیوس می باشند. نتایج حاصله از این هیستوگرام عبارتند از:
با افزایش تعداد ذرات بی اثر، میانگین دمای دانه ذرت بیشتر می شود. زیرا با افزایش تعداد ذرات بی اثر، میزان حرارت انتقالی به درون دانه ذرت به روش رسانایی افزایش یافته و در نتیجه دمای دانه ذرت بیشتر خواهد شد.
اختلاف بین میانگین دمای دانه ذرت در تعداد ذرات بی اثر مختلف، با افزایش ضریب همرفتی کمتر می شود. زیرا با افزایش ضریب همرفتی، دانه ذرت سریعتر به دمای هوای خشک کننده رسیده در نتیجه اثر کاربرد ذرات حامل انرژی در ضرایب همرفتی کمتر، محسوس تر می باشد.
اختلاف بین میانگین دمای دانه ذرت در تعداد ذرات بی اثر مختلف، با افزایش دمای هوای خشک کننده افزایش می یابد. زیرا با افزایش دمای هوای خشک کننده، میزان انتقال حرارت به روش رسانایی از ذرات بی اثر به درون دانه ذرت افزایش می یابد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...