کیفیت تدریس |
![]() |
پایان نامه تاثیر استرس شغلی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک
کارکنانی که دچار فشار روانی شده اند اغلب دارای نرخ بالاتر تاخیر، غیبت وترک خدمت هستند، کارایی آنها هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی کاهش یافته و تعداد حوادث وشکایات افزایش مییابد. بدیهی است که اینگونه کارکنان دارای روحیهای پایین، انگیزش کم و رضایت شغلی بسیار پایین هستند (گیوینگ، 2007، 624). […]
پایان نامه بررسی رابطه بین خلاقیت معلمان با کیفیت تدریس آنان با تاکید بر سیستم تجزیه و تحلیل تعاملی فلندرز در دوره راهنمایی
بنابراین می توان گفت که عامل تدریس پل ارتباطی معلم، دانش آموز و محتوای درسی میباشد. البته در این خصوص باید گفت که معلمان در تدریس همیشه روش ثابتی نداشته اند بلکه به مرور زمان و ظهور مکاتب فلسفی و روانشناسی نقش آنها در کلاسهای درسی و نوع رفتار و برخوردشان با دانش آموزان تغییر […]
پایان نامه سنجش کیفیت آموزش در سیستمهای آموزش الکترونیکی و ارائه الگوی مناسب برای افزایش آن درآموزشوپرورش شهرستان میاندوآب
ارزشیابی کیفیت آموزشی فرایندی است که بهمنظور بهبود کیفیت و پاسخگویی به ذینفعان برنامه انجام میشود. همسو با توسعه دورههای یادگیری الکترونیکی توجه به ارزشیابی کیفیت این دورهها از چند جهت اهمیت یافته است؛ اول اینکه مدیران و متصدیان این دورهها برای افزایش کیفیت دورهها به خودارزیابی مداوم نیاز دارند. دوم شناسایی دورههای الکترونیکی […]
پایان نامه شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسبی برای تدریس اثربخش دانشگاهی و تعیین اعتبار سازه ای آن
پژوهش درباره تدریس در دانشگاه از جمله مهم ترین مسایلی است که از یک سو بازخورد مناسب برای تجزیه و تحلیل مسایل آموزشی، تصمیم گیری های اساسی و برنامه ریزی های راهبردی در اختیار مسؤلان و دست اندرکاران آموزش عالی قرار می دهد و از سوی دیگر، مدرسان با آگاهی از کیفیت عملکرد خود در […]
پایان نامه تعیین عوامل مؤثر بر تدریس موفق معلمان نمونه در درس ریاضی پایه ی ششم شهرستان مراغه
از مهم ترین و گسترده ترین مطالعات انجام شده، مطالعه بین المللی روندهای آموزش ریاضیات و علوم «TIMSS » (تیمز) است. هدف از انجام این مطالعات در حوزه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، شناسایی و کشف نقاط ضعف و قوت نظام های آموزشی و تلاش برای ارتقای کیفیت عملکرد تحصیلی دانش آموزان است. مطالعه تیمز […]
پایان نامه ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته علوم تربیتی(گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی) درمقطع کارشناسی از دیدگاه دانشجویان واعضای هیات علمی در دانشگاه های دولتی
هیات علمی دانشگاه ها نیز با بهره گرفتن از نتایج این تحقیق می توانند به تجدید نظرواصلاح برنامه درسی بپردازند ونقاط ضعف آن را از بین برده ونقاط قوت آن را تقویت نمایند. هدف های تحقیق : هدف کلی پژوهش: ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته علوم تربیتی(گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی) در مقطع […]
پایان نامه مقایسه دیدگاه های اعضای هیئت علمی و دانشجویان درباره کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش (مطالعه موردی:دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)
1-2. بیان مساله مفهوم کیفیت بر اساس نظریات دکتر دمینگ و هدف آن افزایش کارایی کل مجموعه است.کیفیت کمابیش یک آینه از تصویری است که سازمان از نقش خود به مشتری نشان می دهد(جان واس,1998). مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش عالی عبارت است از: فرایند مستمر ایجاد بهبود و تحول در مدیریت آموزشی و […]
پایان نامه مقایسه دیدگاه های اعضای هیئت علمی و دانشجویان درباره کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
1-2. بیان مساله مفهوم کیفیت بر اساس نظریات دکتر دمینگ و هدف آن افزایش کارایی کل مجموعه است.کیفیت کمابیش یک آینه از تصویری است که سازمان از نقش خود به مشتری نشان می دهد(جان واس,1998). مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش عالی عبارت است از: فرایند مستمر ایجاد بهبود و تحول در مدیریت آموزشی و […]
پایان نامه بررسی رابطه سواد اطلاعاتی مدیران با کیفیت عملکرد آنان در مدارس ابتدایی شهرستان جیرفت در سال1394-1393
1-2بیان مسأله بنابراین سواد اطلاعاتی در سه بعد تعریف می شود: سواد ارتباطی(توانایی کلامی): شامل اطلاع یابی از طریق گفتگو و مشاوره است. هرگونه تعریفی از این مبحث به همان گستره ارتباطات می تواند خیلی عادی و دم دستی و یا خیلی پیچیده وغامض باشد(زارعی متین و یوسف زاده،1389). سواد عمومی یا سنتی(تواناییهای کتبی): این […]
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی روش تدریس بدیعه پردازی و روش رایج، بر یادگیری- یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس علوم تجربی
با ورود به هزاره سوم میلادی، دانش تجربی نو و پیشرفتهای فن آوری این امكان را فراهم ساخته است كه بازنمایی ذهنی انسان از كره زمین به «دهكده جهانی» و بزرگراههای اطلاعاتی بهبودیافته و ضرورت چارهجویی در مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در مجموع بهرهمندی از كیفیت بهزیستی و باهم زیستی بیش از پیش احساس […]
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی روش تدریس بدیعه پردازی و روش رایج، بر یادگیری- یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس علوم تجربی
با ورود به هزاره سوم میلادی، دانش تجربی نو و پیشرفتهای فن آوری این امكان را فراهم ساخته است كه بازنمایی ذهنی انسان از كره زمین به «دهكده جهانی» و بزرگراههای اطلاعاتی بهبودیافته و ضرورت چارهجویی در مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در مجموع بهرهمندی از كیفیت بهزیستی و باهم زیستی بیش از پیش احساس […]
پایان نامه مقایسه اثر بخشی آموزش مبحث دینامیک درس فیزیک با روش های تدریس حل مسئله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان های شهر ملایر در سالتحصیلی 95-1394
نظریه تحول های بسیار سریع در عرصه های مختلف و برای پاسخ گویی به نیازهای اجتماعی و اقتصادی، دانش آموزانی که فردا در قالب عضوی از جامعه در توسعه کشور نقش مهمی ایفا خواهند کرد، اهمیت آموزش متوسطه روز به روز بیشتر می شود (رهبر، 1385). امروزه این امر پذیرفته شده است که جوامع موفق […]
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1400-05-05] [ 06:05:00 ق.ظ ]
|