۲۱

 

ضایعات چای ۴۵%+ پوست برنج ۴۵% + کمپوست فضولات کرم ابریشم۱۰%

 

TW45%+RH45%+SWRC10%

 

 

 

۲۲

 

ضایعات چای ۴۰% + پوست برنج ۴۰% + کمپوست فضولات کرم ابریشم۲۰%

 

TW40%+RHS40%+SWRC20%

 

 

 

۲۳

 

ضایعات چای۳۵% + پوست برنج ۳۵% + کمپوست فضولات کرم ابریشم ۳۰%

 

TW35%+RH35%+SWRC30%

 

 

 

۲۴

 

ضایعات چای ۳۰% + پوست برنج ۳۰% + کمپوست فضولات کرم ابریشم۴۰%

 

TW30%+RH30%+SWRC40%

 

 

 

 

 

 

COC=Cocopeat

 

PER=Perlite

 

TW=Tea wast

 

 

 

RH=Rice Hulls

 

N=Nutriont

 

SWRC=Silk Worm refuse compost

 

 

 

۳-۵- کاشت گیاهان، آبیاری و مراقبت‌های گیاهی
کاشت گیاهان سینگونیوم در اواسط اردیبهشت ۹۱ انجام شد. برای این کار از گلدان‌های ۴ لیتری استفاده شد. قبل از کاشت گیاهان، ریشه‌ها شسته شد، ته گلدا‌ن‌ها به ارتفاع ۲-۳ سانتی‌متر جهت زهکش پوست برنج ریخته شد. گلدان‌ها با بستر مورد نظر پر شد و در هر گلدان یگ گیاه کاشته شد. پس از کاشت، تمامی بسترها آبیاری شد تا آب ثقلی از ته گلدان خارج شود. برای استقرار بهتر گیاهان آبیاری در روز بعد نیز هم تکرار شد. با گرم‌شدن تدریجی هوا و شدت یافتن تابش آفتاب و با توجه به نبود لوازم خنک کننده در گلخانه، گلدان‌ها در بیرون از گلخانه و در زیر سایه درختان در همان فضای آزاد نگهداری شدند.
دانلود پروژه
۳-۵-۱- آبیاری و کودهی
از آنجائیکه بسترهای کشت مختلف ظرفیت نگهداری آب متفاوتی داشتند، زمان و دور آبیاری گلدان‌ها به صورت مشاهده‌ای تنظیم می‌گردید و هر دو روز در میان گلدان‌ها مورد بازبینی قرار می‌گرفت و سطح بستر کنار زده می‌شد و اگر نیاز به آبیاری بود، عمل آبیاری انجام می‌گرفت، در غیر اینصورت آبیاری انجام نمی‌شد. در واقع در این روش سعی شد هر زمان که گیاه به آب نیاز داشت آبیاری انجام گیرد.
در مورد تیمار‌های ۲، ۸، ۱۴ و ۲۰ کوددهی و تغذیه گلدانها هر ۱۰ روز یکبار با کود کامل میکرو که شامل عناصر غذایی اصلی( نیتروژن، فسفر و پتاسیم ) به نسبت یکسان۲۰-۲۰-۲۰ و نیز عناصر کم مصرف شامل مقادیر ۱۰۰۰ میلی‌گرم در کیلو‌گرم آهن و ۵۰۰ میلی‌گرم در کیلو‌گرم منگنز، ۵۰۰ میلی‌گرم در کیلو‌گرم مس و ۵۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم روی بصورت کلات EDTA و همچنین ۲۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم بور، ۵ میلی‌گرم در کیلوگرم مولیبدون و ۱۰۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم کلاتهای آزاد به شکل دانه‌های صد در صد قابل حل در آب بود به غلظت ۲ در هزار و به مقدار ۲۰۰ سانتی‌متر مکعب به ازای هر گلدان در تیمارهای مورد نظر انجام گرفت.
۳-۶- اندازه‌گیری خصوصیات بسترها‌ی کشت
۳-۶-۱- اندازه‌گیری pHوEC
اندازه گیری EC و pH با روش استاندارد استرالیا (۱۹۹۶Anonymouse, ) انجام گردید. بدین صورت که ابتدا بسترهای خشک به صورت همگن در سطل تمیزی ریخته شد و با آب مقطر مرطوب شدند به صورتی که با فشار دادن و مشت کردن دست، لای انگشتان مرطوب شود. سپس ۱۰۰ سانتی مترمکعب ( تحت فشار ۱۰ کیلوپاسکال (kg/cm2102/0)، از بسترها برداشته شد و به مقدار ۱۵۰ سانتیمتر مکعب آب مقطر را روی آن ریخته و در مدت ۹۰ دقیقه بر روی دستگاه شیکر قرار می‌دهیم. پس از عبور از کاغذ صافی pH و هدایت الکتریکی(EC) محلول، توسط دستگاه pH سنج دیجیتال ایتالیائی مدل هانا [۵۹] ۲۱۱، وEC سنج دیجیتال ایتالیائی مدل هانا اچ‌آی ۸۰۳۳[۶۰]، قرائت شدند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...