نتیجه آزمون

 

 

 

H1

 

دانش هوش فرهنگی

 

رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران

 

پذیرش فرضیه

 

 

 

H2

 

انگیزش هوش فرهنگی

 

رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران

 

پذیرش فرضیه

 

 

 

H3

 

رفتار هوش فرهنگی

 

رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران

 

پذیرش فرضیه

 

 

 

H4

 

استراتژی هوش فرهنگی

 

رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران

 

پذیرش فرضیه

 

 

 

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری
۵-۱- مقدمه
با توجه به تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌ آوری شده که نتایج آن در فصل چهارم ارائه گردید، در این فصل به جمع بندی و نتیجه‌گیری از یافته‌های پژوهش پرداخته و پیشنهاداتی ارائه خواهد شد. ضمناً جهت علاقه مندان به ادامه پژوهش، پیشنهادات پژوهشی نیز ارائه می‌شود. استفاده از نتایج این پژوهش منوط به در نظر گرفتن محدودیتهای پژوهش می‌باشد، به علاوه لازم به ذکر است گرچه آمار توصیفی و استنباطی به کار گرفته شده در این پژوهش براساس اصول علمی بنا نهاده شده، اما کاربرد این نتایج مستلزم پژوهشهای تکمیلی می‌باشد که در بخش پیشنهادات پژوهشی به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد.
با توجه به بررسی ویژگی‌های جامعه آماری از لحاظ متغیرهای دموگرافیک می‌توان نتیجه‌گیری نمود، از لحاظ جنسیت ۸/۷۲ درصد پاسخ دهندگان جامعه آماری را مدیران مرد و مابقی را مدیران زن شکیل می دهند همچنین ۶/۷۰ درصد از مدیران در محدوده سنی ۳۳ تا ۵۰ سال قرار دارند. از لحاظ وضعیت تاهل نیز ۸/۸۶ درصد را مدیران متاهل تشکیل می دهند و ۱/۷۴ درصد از مدیران درآمد مابین دو تا سه میلیون را دارا می باشند.
۵-۲- نتایج بررسی فرضیات پژوهش
نتایج بررسی فرضیه‌ی اول پژوهش
فرضیه اول: دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتیجه‌ی آزمون: مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای ضریب مسیر مثبت ۴۸/۰ برابر با ۱۶/۴ است و از ۹۶/۱ که معیاری برای بررسی معنی داری پارامترهای لیزرلی است، بیشتر است. لذا فرضیه صفر رد می‌شود و فرضیه مقابل (فرضیه اول) تایید می‌گردد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
تفسیر نتیجه آزمون:
می‌توان بیان داشت که دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی دارد. و بیانگر این امر است که افزایش دانش هوش فرهنگی سبب افزایش رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌گردد و برعکس. مقایسه و تبیین شود .
نتایج بررسی فرضیه‌ی دوم پژوهش
فرضیه دوم: انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتیجه‌ی آزمون: مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای ضریب مسیر مثبت ۶۳/۰ برابر با ۳۲/۸ است و از ۹۶/۱ که معیاری برای بررسی معنی داری پارامترهای لیزرلی است، بیشتر است. لذا فرضیه صفر رد می‌شود و فرضیه مقابل (فرضیه دوم) تایید می‌گردد.
تفسیر نتیجه آزمون:
می‌توان بیان داشت که انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی دارد. و بیانگر این امر است که افزایش انگیزش هوش فرهنگی سبب افزایش رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌گردد و برعکس. مقایسه و تبیین شود .
نتایج بررسی فرضیه‌ی سوم پژوهش
فرضیه سوم: رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتیجه‌ی آزمون: مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای ضریب مسیر مثبت ۳۹/۰ برابر با ۵۳/۴ است و از ۹۶/۱ که معیاری برای بررسی معنی داری پارامترهای لیزرلی است، بیشتر است. لذا فرضیه صفر رد می‌شود و فرضیه مقابل (فرضیه سوم) تایید می‌گردد. مقایسه و تبیین شود .
تفسیر نتیجه آزمون:
می‌توان بیان داشت که رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی دارد. و بیانگر این امر است که رفتار هوش فرهنگی سبب رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌گردد.
نتایج بررسی فرضیه‌ی چهارم پژوهش
فرضیه چهارم: استراتژی هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتیجه‌ی آزمون: مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای ضریب مسیر مثبت ۲۸/۰ برابر با ۶۹/۲ است و از ۹۶/۱ که معیاری برای بررسی معنی داری پارامترهای لیزرلی است، بیشتر است. لذا فرضیه صفر رد می‌شود و فرضیه مقابل (فرضیه چهارم) تایید می‌گردد.
تفسیر نتیجه آزمون:
می‌توان بیان داشت که استراتژی هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران استان تاثیر مستقیمی دارد و بیانگر این امر است که افزایش استراتژی هوش فرهنگی سبب افزایش رفتار شهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌گردد و برعکس.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...