= واریانس نمره های خام آزمودنیها (پاشا شریفی و شریفی، ۱۳۸۳)
در تحقیقات علمی پرسشنامهای، اعتبارهای کمتر از ۶/۰، معمولاً ضعیف تلقی می شود، دامنه ۷/۰ قابل قبول و بیش از ۸/۰ خوب تلقی میشود. البته هر چه ضریب اعتبار به عدد یک نزدیکتر شود بهتر است (سکاران، ۱۳۸۰) .
در تحقیق مورد نظر به کمک روش آلفای کرونباخ برای ۲۶ سوال پرسشنامه مدیریت دانش مقدار آلفای ۸۳/۰ بدست آمد که نشان دهنده اعتبار قابل قبول و بالای پرسشنامه می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول۳-۱: مقدارضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه مدیریت دانش

 

ضریب آلفای کرونباخ تعداد سوالات
۸۳/۰ ۲۶

برای پرسشنامه سلامت سازمانی نیز مقدار ضریب آلفای کرونباخ ۳۶ سوال پرسشنامه ۹۳۲/۰ بدست آمد.
جدول۳-۲: مقدارضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه سلامت سازمانی

 

ضریب آلفای کرونباخ تعداد سوالات
۹۴/۰ ۳۶

برای پرسشنامه سلامت سازمانی نیز مقدار ضریب آلفای کرونباخ ۳۶ سوال پرسشنامه ۹۴/۰ بدست آمد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری
۴-۱) مقدمه
اطلاعاتی که غالباً با بهره گرفتن از علم آمار و تحلیل داده ها در اختیار تصمیم گیران قرار می گیرد اساس و مبنای تصمیم گیری مدیران و سازمان ها در سطح خرد و کلان می باشد. به طور کلی داده ها نمایانگری از واقعیتها و مفاهیم هستند. چنانچه داده‌ها بصورت واژه و نه به صورت ارقام به توصیف واقعیت‌ها بپردازد آنها را داده‌های کیفی می‌گویند. اینگونه داده‌ها از طریق مشاهده، مصاحبه، استخراج از اسناد و مدارک و امثال آن گردآوری می‌شود. تحلیل اطلاعات شامل عملیات متعددی است و شامل شرح و آماده سازی داده‌های لازم برای آزمون فرضیه‌ها و سپس تحلیل روابط میان متغیرها و بالاخره مقایسه نتایج مشاهده شده می‌باشد. در واقع هدف نهایی هر پروژه نتایج این فصل تحقیق می‌باشد. در این فصل در بخش اول به تجزیه و تحلیل توصیفی داده‌ها و در بخش دوم به آزمون آماری فرضیات پرداخته خواهد شد و در نهایت در بخش سوم یافته‌‌های جانبی تحقیق بیان خواهد شد..
۴-۲) بررسی توصیفی ویژگی‌های جمعیت شناختی
در این قسمت به ارائه آمار توصیفی، نمودارها و جداول ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه پرداخته میشود. ارائه آمار توصیفی از آن جهت مهم است که باعث شناخت بهتر از جامعه و ویژگی‌های عمومی آن و همچنین تحلیل بهتر ارتباط بین متغیرها می‌شود. در این تحقیق جنسیت، تحصیلات، سمت، وضعیت تاهل به عنوان سؤالات عمومی پژوهش در نظر گرفته شده‌اند، چرا که با بهره گرفتن از هر یک این سؤالات می‌توان به برخی از اختلافات در دیدگاه‌ها در میان کارکنان پی برد.
۴-۲-۱ )جنسیت
پاسخی را که افراد در مورد جنسیت به پرسشنامه داده‌اند به صورت جدول ۴-۱ ارائه گردیده است. چنانچه ملاحظه می‌شود پرسشنامه حاضر در بین ۸۳ نفر زن و ۶۱ نفر مرد توزیع گردیده است.
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان

 

جنسیت فراوانی درصد
مرد ۱۳۴ ۸/۹۱
زن ۱۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...