-تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی رفتار از طریق مدل رفتار برنامه­ ریزی شده
پایان نامه - مقاله - پروژه
نتایج تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی رفتار از طریق مدل رفتار برنامه­ ریزی شده نشان می دهد که در گام اول، متغیرهای رفتار تئوری برنامه ریزی واریانس معناداری را از مقیاس رفتار تبیین کرد(۱۸/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۸/۰R2 Adjust =). همچنین در گام دوم متغیرهای ویژگی های زمینه ای واریانس معنی داری را از مقیاس رفتار تبیین کردند(۲۲/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۲۰/۰= R2Adjust). که درگام اول نگرش بیشترین تأثیر مثبتی را داشته است و بعد از آن خودکارآمدی تأثیر مثبت بیشتری داشته است، و هنجار ذهنی در این گام معنی دار نشده و می توان بیان داشت که تأثیری در تبیین متغیر رفتار نداشته است. در گام دوم محل سکونت بیشترین تأثیر را داشته است و سازه جنسیت، تعداد افراد خانوار، تعداد افراد شاغل، تحصیلات و هزینه ماهیانه خانوار معنی­دار نبوده و تأثیری در تبیین متغیر وابسته ما نداشته است.
-تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی رفتار از طریق مدل باور بهداشتی
نتایج تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی رفتار از طریق مدل باور بهداشتی نشان می دهد که در گام اول، متغیرهای شدت درک شده، منافع درک شده و راهنمای عمل واریانس معناداری را از متغیر رفتار تبیین کردند(۱۸/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۷/۰R2 Adjust =)، و حساسیت درک شده ، موانع درک شده و خودکارآمدی در این گام معنی دار نشده و می توان بیان داشت که تأثیری در تبیین متغیر رفتار نداشته اند. همچنین در گام دوم از متغیرهای ویژگی های زمینه­ای، جنسیت واریانس معنی داری را از متغیر رفتار تبیین کردند(۲۰/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۷/۰= R2Adjust) و سازه جنسیت، تعداد افراد خانوار، تعداد افراد شاغل، تحصیلات و هزینه ماهیانه خانوار معنی­دار نبوده و تأثیری در تبیین متغیر وابسته ما نداشته است.
-تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی نیت رفتاری از طریق مدل رفتار برنامه­ ریزی شده
نتایج تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش ­بینی نیت رفتاری از طریق مدل رفتار برنامه­ ریزی شده نشان می دهد که در گام اول، متغیرهای نگرش و هنجارذهنی واریانس معناداری را از متغیر نیت رفتاری تبیین کردند(۱۵/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۵/۰R2 Adjust =)، و خودکارآمدی در این گام معنی دار نشده و می توان بیان داشت که تأثیری در تبیین متغیر نیت رفتاری نداشته اند. همچنین در گام دوم متغیر عادت رفتاری معنی دار نشده و می توان بیان داشت که تأثیری در تبیین متغیر نیت رفتاری نداشته اند(۱۶/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۵/۰R2 Adjust=). و در گام سوم از متغیرهای ویژگی های زمینه­ای، محل سکونت واریانس معنی داری را از متغیر نیت رفتاری تبیین کردند(۲۱/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۹/۰= R2Adjust) و سازه­های جنسیت، تعداد افراد خانوار، تعداد افراد شاغل، تحصیلات و هزینه ماهیانه خانوار معنی­دار نبوده و تأثیری در تبیین متغیر وابسته ما نداشته است.
-تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی نیت رفتاری از طریق مدل باور بهداشتی
نتایج تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای پیش بینی نیت رفتاری از طریق مدل باور بهداشتی نشان می دهد که در گام اول، متغیرهای موانع درم شده، منافع درک شده و راهنمای عمل واریانس معناداری را از متغیر نیت رفتاری تبیین کردند(۰۸/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۰۶۷/۰R2 Adjust =)، و متغیرهای شدت درک شده، حساسیت درک شده و خودکارآمدی در این گام معنی دار نشده و می توان بیان داشت که تأثیری در تبیین متغیر نیت رفتاری نداشته اند. همچنین در گام دوم متغیر عادت رفتاری معنی دار شده و می توان بیان داشت که واریانس معناداری را از متغیر نیت رفتاری تبیین کردند(۱/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۰۹/۰R2 Adjust =). همچنین در گام سوم از متغیرهای ویژگی­های زمینه­ای، محل سکونت واریانس معنی داری را از متغیر رفتار تبیین کردد(۱۲/۰= R2، ۰۰/۰=Sig، ۱۸/۰= R2Adjust) و سازه جنسیت، تعداد افراد خانوار، تعداد افراد شاغل، تحصیلات و هزینه ماهیانه خانوار معنی­دار نبوده و تأثیری در تبیین متغیر وابسته ما نداشته است.
۳-۵- جمع بندی
-با توجه به مقایسه میانگین سازه‏های رفتار برنامه‏ ریزی شده؛ اگاهی و نیت رفتاری خانوارهای شهری بیشتر از خانوارهای روستایی بوده است. اما خودکارآمدی خانوارهای روستایی با توجه به اینکه آگاهی و نیت رفتاری آنها کمتر بوده، از خانوارهای شهری بیشتر بوده و روستاییان خود را برای اتخاذ رفتارهای مقابله‏ای و محافظتی کارآمدتر نشان داده ‏اند.
- با توجه به مقایسه میانگین سازه‏های مدل باور بهداشتی؛ در همه ابعاد خانوارهای روستایی میانگین بیشتری داشته‏اند. تنها حس خودکارآمدی تفاوتی نداشت.
- با توجه به همبستگی سازه‏های مدل رفتار برنامه‏ ریزی‏شده؛ بین نیت رفتاری و عادت‏رفتاری با همه سازه‏ها همبستگی وجود داشته است. که در این بین نگرش دارای همبستگی بالایی بوده است.
- با توجه به همبستگی سازه‏های مدل باور بهداشتی، بین منافع درک شده و عادت‏رفتاری همبستگی بالایی وجود داشته است. که در این بین نگرش دارای همبستگی بالایی بوده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...