• Ibid, pp. 43-44 ↑

 

  • De Greiff, “Justice and Reparations“, op.cit, p. 457 ↑

 

  • چنین مقایسه ای در رابطه با اجرای پیشنهادهای کمیسیون حقیقت و سازش پرو صورت گرفته است. با توجه به تعداد شصت و نه هزار قربانی در دوره جنگ داخلی در پرو در صورتی که قرار بر این بود به خانواده هر قربانی مبلغ صدوپنجاه هزار دلار تعلق می گرفت، بودجه لازم برای این کار از ده میلیارد دلار فراتر می رفت. در حالی که بودجه ملی پرو در سال ۲۰۰۳ حدود نه میلیارد دلار بوده است.
    پایان نامه
    De Greiff, “Justice and Reparations“, op.cit, pp. 456-457 ↑

 

  • Ibid, pp. 458-459 ↑

 

  • Malamud-Goti,Grosman, op.cit, pp. 543-544 ↑

 

  • Shelton, op.cit, pp. 416-417 ↑

 

  • Hayner,Unspeakable Truths, Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissionsop.cit, pp. 167-68; Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 20 ↑

 

  • بستگان درجه یک به موجب این قانون عبارت بودند از همسر، فرزندان و والدین که غرامت دریافتی به تساوی بین آن ها تقسیم می گردید. در صورت عدم وجود بستگان درجه یک، خواهر و یا برادر قربانی می توانستند به میزان کمتر ادعای غرامت نمایند. ↑

 

  • Shelton, op.cit, pp. 413-415 ↑

 

  • Ibid, p. 423 ↑

 

  • De Greiff, “Introduction: Repairing the Past :Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p. 10 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, pp. 22-23 ↑

 

  • Laplante, op.cit, p. 174 ↑

 

  • Ibid ↑

 

  • Hamber, op.cit, p. 573 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programsop.cit, p. 23 ↑

 

  • Ibid, p. 26 ↑

 

  • Hamber, op.cit, pp. 573-575 ↑

 

  • Laplante, op.cit, pp. 165-168 ↑

 

  • De Greiff, “Justice and Reparations“, op.cit, pp. 470-471; Hamber, op.cit, p. 575 ↑

 

  • De Greiff, “Justice and reparations“, op.cit, p .457 ↑

 

  • Ibid, pp. 454-455 ↑

 

  • Lykes & Mersky, op.cit, pp. 592-593 ↑

 

  • De Greiff, “Justice and reparations", op.cit, p. 460 ↑

 

  • Hamber, op.cit, p. 576 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 30 ↑

 

  • De Greiff, “Justice and reparations“, op.cit, p. 464; Malamud-Goti, Grosman, op.cit, p. 551 ↑

 

  • De Greiff," Justice and reparations“, op.cit, pp. 465-466 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, pp. 14-15; De Greiff," Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p. 6 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, pp. 14-15 ↑

 

  • Lykes & Mersky, op.cit, p. 608 ↑

 

  • Hamber, op.cit, p. 577 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programsop.cit, p. 16 ↑

 

  • Hamber, op.cit, pp. 570-573 ↑

 

  • Basic Principles and Guidelines on the Right to a Remedy and Reparation for Victims of Gross Violations of International Human Rights Law and Serious Violations of International Humanitarian Law“, op.cit, para. 11© ↑

 

  • Ibid, para. 12(d), 24 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, pp. 17-18; De Greiff," Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p. 6 ↑

 

  • De Greiff, “Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“ , op.cit, p. 6 ↑

 

  • Guembe, op.cit, p. 30 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p .19 ↑

 

  • یکی از تفاوت های میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی با میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در رابطه با حق بر جبران خسارت است. در حالی که بند ۳ ماده ۲ میثاق بین الملی حقوق مدنی و سیاسی به حق بر جبران خسارت قربانیان نقض حقوق مدنی و سیاسی اشاره نموده است، در میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به حق بر جبران خسارت قربانیان نقض این حقوق اشاره نشده است. ↑

 

  • De Greiff, “Introduction: Repairing the Past :Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p. 7 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 19 ↑

 

  • De Greiff, “Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p.8 ↑

 

  • Hayner,Unspeakable Truths,Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, pp. 167-68; Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 20 ↑

 

  • Hayner, Unspeakable Truths,Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, pp. 172-173 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 27 ↑

 

  • Hayner, Unspeakable Truths, Transitional Justice and the Challenge of Truth Commissions, op.cit, p. 163 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 21 ↑

 

  • Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, Rule-of-law Tools for Post-conflict States: Reparations Programs, op.cit, p. 34; De Greiff," Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, p. 11 ↑

 

  • De Greiff, “Introduction: Repairing the Past: Compensation for Victims of Human Rights Violations“, op.cit, pp. 10-12 ↑

 

  • The Rule of Law and Transitional Justice in Conflict and Post-conflict Societies, op.cit, p. 1& para. 16 ↑

 

  • کاتوزیان، ناصر، مقدمه علم حقوق و مطالعه نظام حقوقی ایران، شرکت سهامی انتشار، چاپ بیست و سوم، تهران، ۱۳۷۷، ص. ۶۷ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...